آخرین اخبار
کد مطلب: 125402
تفاهم نامه احداث آزاد راه اهواز-ايذه-لردگان با سرمايه گذار چيني منعقد شد
تاریخ انتشار : 1396/09/28 08:07:27
نمایش : 1816
استاندار خوزستان گفت: تفاهم نامه احداث آزاد راه اهواز - ايذه - لردگان - اصفهان با سرمايه گذار چيني منعقد شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از روابط عمومي استانداري خوزستان غلامرضا شريعتي در آيين امضاي اين تفاهم نامه اظهار کرد: تبديل تفاهم نامه به يک قرارداد قابل اجرا، زمان بر بوده و در اين مدت موارد اداري و قانوني موجود در تفاهم نامه پيگيري مي شود تا شرايط لازم براي حضور سرمايه گذار چيني در اين پروژه فراهم شود.

وي گفت: براي احداث اين پروژه توجيهات کارشناسي و دقيقي انجام شده و تاييد آن توسط هيات دولت به لحاظ کارشناسي بسيار تعيين کننده بود.
وي افزود: افزايش سهم دولت در اجراي اين پروژه اهميت زيادي داشته و در اين راستا وزارت راه و شهرسازي آمادگي دارد در اين زمينه تعاملاتي داشته باشد تا علاوه بر افزايش سهم مشارکت دولت، جذبه براي ورود سرمايه گذار در اين طرح بيشتر شود.
شريعتي بر مشارکت بخش خصوصي در اجراي پروژه ها در خوزستان تاکيد کرد و گفت: همان گونه که در مصوبه دولت هم اشاره شده، مشارکت بخش خصوصي يکي از الزامات ساخت اين پروژه است و در اين راستا پس از انصراف بنياد مسکن، به دنبال سرمايه گذار جديد بوديم.
وي ادامه داد: پس از ارايه پيشنهاد به يک شرکت چيني، هياتي از سوي اين شرکت براي بازديد و بررسي پروژه به ايران آمد که در نهايت منجر به انعقاد قرارداد در اين زمينه شد.
استاندار خوزستان بيان کرد: اين شرکت چيني پس از بازديد از اين پروژه و برگزاري جلسات کارشناسي با اداره کل راه و شهرسازي خوزستان موافقت خود را براي سرمايه گذاري در پروژه احداث آزاد راه اهواز - ايذه - لردگان - اصفهان ابراز کرد.
وي ادامه داد: اين شرکت چيني از شرکت هاي بزرگ محسوب مي شود و طرح هاي عمراني متعددي را در کشورهاي مختلف به سرانجام رسانده است.
شريعتي در خصوص جزييات اين تفاهم نامه توضيح داد: سهم مشارکت دولت در اجراي اين پروژه 30درصد و ميزان مشارکت مالي سرمايه گذار 70 درصد است اما وزارت راه و شهرسازي مايل است تا در جريان برخي تعاملات سهم دولت در اين پروژه را افزايش دهد.
استاندار خوزستان ساخت آزادراه اهواز - ايذه- لردگان را در رونق اقتصادي خوزستان تاثيرگذار خواند و گفت: اميد است با سرعت در روند انعقاد قرارداد، شاهد تحول در رونق اقتصادي استان و نيز کاهش بار ترافيکي در اين مسير باشيم.
ابتداي ارديبهشت امسال با توجه به ضرورت احداث آزاد راه اهواز – ايذه – لردگان – اصفهان، مصوبه اي براي ساخت اين بزرگراه با اعتباري بالغ بر 55 هزار ميليارد ريال تصويب شد.
اين آزاد راه به طول 120 کيومتر اجرا مي شود و انتظار مي رود با کاهش تصادفات رانندگي، افزايش سطح ايمني و کاهش مسافت، سرعت جابجايي مسافران را بالا ببرد.
پروژه 272 کيلومتري آزاد راه اهواز – ايذه – لردگان مسافت 305 کيومتري اهواز لردگان را کاهش داده و نياز به عبور از تونل هاي متعدد اين مسير را کاهش مي دهد.
6037
خبرنگار: سپيده اسکندري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس